woensdag 3 september 2014

cactus koppen!

hehe eindelijk weer eens wat kunnen frutselen! Er borrelde al eventjes een ideetje in m'n hoofd, maar het kwam er niet zo goed uit ofzo.... Ik moet zeggen dat ik ook steeds bezig was met het bijmaken van spulletjes die ik verkoop in mijn winkeltje. U hoort mij natuurlijk niet klagen, ik vind het super leuk allemaal! Ik ben nog steeds iedere keer zo blij en verrast dat mensen iets willen kopen van mij. Iets wat ik zelf gemaakt heb en waarvan ik ook vaak denk 'ja maar dat kan iedereen toch maken?' Maar hoe dan ook ik kwam niet echt toe aan het verzinnen van nieuwe spulletjes en dat is dan ook wel weer jammer. Zo wilde ik al wel heeeeeeeel lang doen iets met poppenkast poppen. Ik had er boven in een doos al wel een aantal verzameld, maar tot op heden waren ze er nog nooit uitgekomen. Die poppen spreken mij zo aan omdat ze altijd een beetje eng zijn enzo. Je weet wel net zoals clowns. Ze kunnen wel leuk en grappig zijn, maar toch... ook een beetje creepy! En jeemig er bestaan ook echt hele rare en lelijke en angstaanjagende poppenkast poppen hoor. Er is veel verschil hierin. En dan bedoel ik niet al die disney-figuren poppenkast poppen he die tellen niet echt mee! Ik bedoel echt die Jan klaassen poppen, een boef en politie agent, een prinses of roodkapje zou ook nog wel kunnen. Wist je trouwens hoe Jan klaassen en Katrijn in het Engels genoemd worden? Punch and Judy. (grappig toch?). En ken je trouwens ook die bloempotten van vroeger met zo'n hoofdje? Een geinig plantje erin en je hebt een bijzonder geheel :) Tadaa idee geboren!

En toen moest er gesneden worden.... Ik moest natuurlijk even in mijn indianen rol komen van 'handige adelaar' of 'niet-uitschietende wolf' en nam een scalpel ter hand. Mwa ging best goed zo'n koppie scalperen :) Hoofd op schaaltje/bordje etc zetten en mini cactus erin frutselen. En het moest ook echt een cactus zijn want potverdikkie dat zijn toch ook wel een beetje rare en enge plantjes! Hoe lang kunnen die zonder water!? (nou eh lang dus... ik heb er al 2 jaar eentje staan die echt maar heeeeel af en toe een slokje krijgt. En hij doet het zo goed dat de bloemetjes die erop zitten ook al 2 jaar bloeien (okee na 1 jaar kwam ik erachter dat die gewoon van papier zijn.....). Kop en cactus een goeie en beetje freaky combi dus.


Vervolgens moet het nog wel allemaal even netjes afgewerkt worden. Koppies moeten vast komen te staan op de bordjes, kit randje erlangs denk ik. Even idgh dat het ook tegen water kan allemaal. Enne daar ben ik nu nog mee bezig, maar ik vond het zo leuk om het nu toch al met jullie te delen!





En nu op zoek naar nog meer poppenkast poppen (en het liefst een beetje van die enge :0 En ook nog wat andere dingetjes proberen. Misschien hoofdjes eerst helemaal wit schilderen en dan op een wit bordje plaatsen? Even uitproberen allemaal.

 o excuus hier had misschien even een warning aan vooraf gemogen!

Dus wordt vervolgd!



32 opmerkingen:

  1. Ik vind ze geweldig Merula en klikte gelijk door naar jouw winkeltje in de hoop dat ze te koop zijn :) Als je ze gaat verkopen dan sta ik vooraan. Wat een topiedee!
    Ik zal eens voor je meespeuren naar poppenkastpoppen die een tweede leven kunnen gebruiken.
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn erg leuk,hoe kom je op het idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HOUDT JE KOP CACTUS!
    Heb deze week 2 van porselein hoofd-popjes gescoord bij de kringloop.
    Maar die van jou zijn veel leuker!
    Leuk idee voor op het kdv. Mooie week Merula-xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dokter Merula!Ha,ha,ha....ze zijn wel echt heel erg geinig!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Popjes scalperen, hoe kom je er op ;-))))!
    Gewéldig idee, en het ziet er nog leuk uit ook !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb inderdaad zo'n wit hoofdje als plantenpotje. Ik ben het helemaal met je eens, die poppenkastpoppen zijn inderdaad engi, maar op deze manier weer leuk. Het is zo te zien wel een hele operatie, hersenpan lichten etc maar het resultaat mag er zijn. Vind ze echt wat voor op de scholen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, getver wat een enge plaatjes van babies met scharen enzo!!
    Lekker bezig jij ;)! Maar wel een leuk idee hoor, begrijp me niet verkeerd ....
    Zal ik nog hoofdjes verzamelen bij kringloop enzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super kopjes!!! Ik zag ze deze middag al op IG ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prikkelig stel!!
    Die laatste foto's van pop met schaar zal ik maar niet aan Jikke laten zien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hihi, wat een enge foto's van de operatie ;-) Ik vind poppen over het algemeen zeer creepy dus ik zal ze niet van je kopen, haha! Maar wel een gaaf idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha,ha ik vind ze echt te gek, wat een gaaf idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hahahahaha té gaaf ! het bobykopje vind ik dan weer een beetje uhm (alsof je in een echt kind hebt zitten snijden zegmaar). Ik zal voor je op de uitkijk gaan voor poppenkastpoppen, ik zie ze hier toch wel regelmatig bij de kringloop

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee! Lijkt me ook gaaf met een afrokapsel van tuinkers of een hippiekapsel van hangplantjes, beetje dreadlocks-achtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha al die onthoofdingen. Herinnert me aan een incident van vroeger. Mijn zus weigerde met de nieuwe mannelijke barbiepop te spelen vanwege de uh....bobbel in zijn broek. Mijn moeder pakte het keukenmes en begon dat ding eraf te snijden. Net op dat moment kwam de schilder binnen voor een klus en hij zei: oh ik geloof dat ik hier niet helemaal veilig ben, haha!! Maar dat neemt niet weg dat ik je cactussen enig vindt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het hangt in de lucht! Jij onthoofd de poppen, ik heb de afgelopen week hoedjes zitten naaien/knutselen voor de poppenkastpoppen die aan de Brabantse Dag optocht meededen.
    Maar een heel creatief idee en mooi uitgevoerd, leuk dat het alweer het www overgaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig!! Leuk, beetje eng en origineel!! Echt iets voor jou om dit te bedenken :) Papieren bloempjes... na 1 jaar... HAHA, sorry hoor, maar ik heb gelijk beeld bij hoe je zou kunnen kijken bij de ontdekking dat het toch papier is, haha, erg grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind ze ge-wel-dig!! En vooral van die enge figuren is een goed plan. En dat van dat papieren bloemetje is mij ook overkomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hi! I would like to share your recipes on Volrecepten.nl. Adding your blog will make your content available to our users and send you some additional traffic.
    You can add your blog from the main page in the Top Blogs section (Food blogger? Sluit je!).
    Hope to see you there soon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig om vanaf een zijlijn mee te mogen liften met jouw creatieve geest. Zo mooi om te zien hoe je out of the box durft te denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij bent echt een kanjer in originele ideeën :-) En dan nog eens de uitleg erbij, hilarisch :-) x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Top idee!
    Net de poppenkast poppen naar de kringloopwinkel gebracht.... Snel terug kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Thank you sooo much for sharing this adorable idea!!!
    I had to make it also... If you want to look: http://jansschwester.blogspot.de/2015/04/kasperle-co.html
    xox Kerstin

    BeantwoordenVerwijderen

ik ben dol op reacties!
:)